Zamów szkolenie zamknięte dopasowane do Twojej branży!

KSeF w Spółkach Komunalnych


ONLINE
Termin: 9 grudzień 2025
Czas trwania: 9:30-13:30


1. Wejście do KSeF:

  • zakres stosowania oraz wyłączenia z KSeF
  • zwolnienie podmiotowe i przedmiotowe w podatku VAT a KSeF
  • istotne terminy związane z wprowadzeniem obowiązkowych faktur ustrukturyzowanych: luty, kwiecień 2026 oraz styczeń 2027 r.

2. Uprawnienia i autoryzacja:

  • kto powinien zainicjować działania związane z wdrożeniem KSeF?
  • kto jest uprawniony do działania w KSeFie? Komu nadać uprawnienia?
  • modele nadawania i funkcjonowania uprawnień KSeF:
    • zasady oraz metody nadawania i odbierania uprawnień w systemie,
    • zarządzanie strukturą i zakresem uprawnień użytkowników,
    • modele uprawnień funkcjonujące w KSeF (m.in. standardowy, w ramach samofakturowania, dla jednostek samorządu terytorialnego oraz inne szczególne przypadki),
    • uprawnienia pierwotne a dalsze uprawnienia, jak je nadać, jak zarządzać, jak przypisać rolę administratora,
    • znaczenie numeru NIP jednostek organizacyjnych objętych centralizacją w procesie nadawania uprawnień,
    • formularz ZAW-FA – zasady jego wypełniania i przekazywania do urzędu skarbowego,
    • jednostki wewnętrzne w KSeF oraz identyfikator wewnętrzny (IDWew) jednostki podrzędnej,
  • sposoby uwierzytelniania w KSeF
  • kody QR jako nowy obowiązek związany z fakturowaniem, w tym:
    • oznaczenie „OFFLINE”
    • oznaczenie „CERYFIKAT”

3. Aplikacja Interfejsowa MF a komercyjny program księgowo-finansowy:

  • narzędzia umożliwiające korzystanie z KSeF
  • omówienie dwóch wariantów:
    • spółka komunalna działająca z API
    • spółka komunalna działająca bez API

4. Faktury wystawiane w KSeF. Likwidacja faktur papierowych VAT:

  • jak spółka komunalna będzie w 2026 r. wystawiać faktury KSeF. Skąd pobierać dane do KSeF, skoro ustawodawca likwiduje faktury papierowe i te wysyłane elektronicznie np. w pdfie?
  • faktury spółek komunalnych w KSeF dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej,
  • KSeF a faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych,
  • zasady migracji dokumentów z własnego oprogramowania do KSeF i odwrotnie,
  • elementy faktury KSeF, dane obowiązkowe i dane dodatkowe (odbiorca faktury KSeF) schemat faktury KSeF i Podmiot3 jako odbiorca faktury.
  • pozycje obowiązkowe i dobrowolne na fakturach KSeF wystawianych przez i na rzecz spółek komunalnych,
  • kiedy pozycje dobrowolne stają się obowiązkowymi?
  • data wystawienia faktury a data wprowadzenia na KSeF. Uwaga: dwie różne daty.
  • jaki jest termin odliczania VAT z faktur KSeF?
  • czy KSeF będzie odrzucał faktury spółek komunalnych wprowadzone do KSeF z innymi datami wystawienia niż wprowadzenia do KSeF?
  • pozycje na fakturach KSeF – jak je wprowadzać? Tzw. „biblioteki danych” w spółkach komunalnych od 2026 r.,
  • wyliczanie wartości faktury KSeF – od brutto do netto i od netto do brutto,
  • stawki VAT w KSeF, czy system automatycznie weryfikuje stawki z bazy stawek VAT?
  • zasady dokonywania korekt:
    • korekta elementów obligatoryjnych i fakultatywnych
    • korekta NIP
    • korekty in minus i in plus
    • prezentowanie różnic (różnica, storno, Stan Przed)
    • nota korygująca
  • faktury zaliczkowe w KSeF
  • opcja „samofakturowania” w KSeF,
  • dodatkowe dokumenty do faktur KSeF z tzw. „linkiem wizualnym”,
  • kiedy i gdzie zamieszczać „link wizualny” z dodatkowymi dokumentami?
  • zasady zgłaszania zamiaru wystawiania faktur z załącznikiem dla spółek komunalnych:
    • załącznik jako integralna część faktury
    • zgłoszenie zamiaru stosowania załącznika
    • zgłoszenie zaprzestania wystawiania
    • potwierdzenie Szefa KAS

5. Tryby fakturowania:

  • online
  • offline24
  • awaryjny
  • niedostępności
  • całkowitej awarii

6. Sankcje za błędy w wystawianiu faktur ustrukturyzowanych

7. Pytania i odpowiedzi

 

Prowadzący:

Sandra Przybylska-Pałka – doradca podatkowy (nr wpisu 14172), absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Autorka licznych publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, a także wybranych aspektach podatków dochodowych – CIT i PIT.
W swojej praktyce zawodowej doradza zarówno przedsiębiorcom, jak i jednostkom sektora finansów publicznych, łącząc wiedzę teoretyczną z praktycznym podejściem do problemów podatkowych. Na co dzień związana z jedną z dynamicznie rozwijających się kancelarii doradztwa podatkowego we Wrocławiu

KOSZT SZKOLENIA: promocyjna cena 400 zł netto/brutto!! (zgłoszenia do 18.11.2025) !!zgłoszenia przesłane po tym terminie 500 zł netto/brutto – udział w 4h szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, kontakt z wykładowcą po szkoleniu. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia drogą mailową na adress Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

ZGŁOSZENIA PROSZĘ O PRZESYŁANIE DO 02.12.2025

 

Formularz

Wypełnienie i przesłanie formularza jest równoznaczne ze zgłoszeniem uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez DK Szkolenia. Prosimy o dokładne uzupełnienie wszystkich pól oraz zapoznanie się z regulaminem przed wysłaniem zgłoszenia.

 

Formularz